Wij, de maatschappij

DSC_2343-2

Elkaar leren kennen en respecteren

De Tandem is een afspiegeling van de maatschappij. Het is een kleinschalige school waar wij onze leerlingen de ruimte geven om elkaar te leren kennen, elkaar te respecteren en nieuwsgierig te zijn naar elkaar. Er heerst een positieve en open sfeer waar zowel leerlingen als leerkrachten zich veilig en vertrouwd voelen. We zoeken de verbinding met elkaar op en werken graag met elkaar samen.

Veilig pedagogisch klimaat

Wij vinden het belangrijk dat je kind goed in zijn vel zit. In een sterke, veilige groep komt pestgedrag niet of nauwelijks meer voor. Op De Tandem zijn we enthousiast over KWINK. Deze methode helpt leerlingen hun sociaal-emotionele vaardigheden te ontwikkelen en bevat lessen die aansluiten bij burgerschap. De kinderen leren door rollenspellen en oefeningen hoe je met elkaar omgaat. De geleerde vaardigheden komen steeds terug in de dagelijkse praktijk. Ook betrekken we jou als ouder bij de methode zodat we dezelfde taal spreken.

De lessen worden ieder jaar herschreven en sluiten daardoor goed aan bij de actualiteiten én bij alle nieuwe ontwikkelingen op het gebied van sociaal-emotioneel leren.

Leerlingenraad

Wij geven onze leerlingen de ruimte om te werken aan vaardigheden als communiceren, samenwerken en deelnemen aan besluitvormingsprocessen. Wij hebben een leerlingenraad waarin leerlingen uit groep 6, 7 en 8 meedenken over hoe we de school met elkaar inhoudelijk nóg leuker en beter kunnen maken.

Missie en visie

Op De Tandem geven we kinderen de tools en het vertrouwen om de toekomst tegemoet te gaan.

Voor het eerst naar school

Een goede start maakt het verschil!

De Graafgroep! Voor meer en hoogbegaafden

Benieuwd hoe ons onderwijs voor meer en hoogbegaafden er uit ziet?